Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kyckling-olycka  (läst 882 gånger)

Nina W

• Värmland
Kyckling-olycka
« skrivet: 04 jun-13 kl 11:58 »
Mina höns bor i en husvagn. Jag hade tagit bort ena skåpdörren till köksskåpet och gjort ett rede där inne. Det gillade Sköna och la sig och ruvade för drygt tre veckor sedan. Så fylldes det på med nya ägg men jag märkte dom och plockade bort de nya. Efter ett tag lät de andra hönsen henne vara ifred. Natt som gick hade det äntligen kläckts en första kyckling men den hade fastnat i springan mellan dörren och redet och dött! Jag har inte mätt men springan är väl max en cm bred! Hon låg med ena vingen lite över den men det hade inte hjälpt. Den var torr och fin, svart med lite grå tecken. Bara att gräva ned :'(. Min allra första Hedemorakycling, det är så sorgligt. Bara haft en kull förr men då var det dvärghöns som ruvade och dom hade en stor låda på marken.

Smajsan

• -
SV: Kyckling-olycka
« Svar #1 skrivet: 04 jun-13 kl 12:31 »
Men vad ledsamt  :'( Men det kommer kanske att kläckas några fler av äggen?
Så tråkigt när sånt händer,känns så himla onödigt. Men man är ju bara en vanlig människa och man gör misstag som man aldrig kunde tänka sig hända. Som luckan,vem kunde tro att den kunde fastna där?
Hoppas det kommer fler kycklingar.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Dela detta:

* Inloggade just nu

237 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser