Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Värmelampa till kycklingarna  (läst 816 gånger)

Almgren

• Västergötland
Värmelampa till kycklingarna
« skrivet: 14 jun-13 kl 10:22 »
Hej
Jag är en nybliven höns ägare och jag har en fråga :) Har värmelampa till kycklingarna natte tid, men nu när det börjat regna bör jag ha den även på dagen då?

Smajsan

• -
SV: Värmelampa till kycklingarna
« Svar #1 skrivet: 14 jun-13 kl 11:19 »
Hej!
Hur gamla är kycklingarna?
Man brukar säga att upp till 8 veckor behöver de värme hela dygnet.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Nina W

• Värmland
« Svar #2 skrivet: 14 jun-13 kl 12:07 »
Små kycklingar ska inte gå ut i regnet än om dom lätt kan gå in till sin lampa pga dom är som mänskliga småbarn - då dom har roligt så tänker dom inte alltid på att dom fryser. Jag skulle nog ha dom inne då det är regnigt tills dom är en månad. Ja, dom behöver tillgång till värme dygnet om tills dom är två månader.

Almgren

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 14 jun-13 kl 17:38 »
tack för era svar, dom är 4 veckor och går ej ute ännu, men då har jag lampan på dygnet runt så dom säkert inte fryser :)

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #4 skrivet: 15 jun-13 kl 10:18 »
Hur länge de behöver värmelampa beror inte bara på hur gamla de är utan också¨hur bra befjädrade de är. Jag har raser som i princip är fullt befjädrade när de är 4 veckor och de behöver inte värmelampa mer än om det sjunker under 10plusgrader i stallet. Å andra sidan har jag också raser som fortfarande ser ut som halvnakan dinosar när de är 8 veckor. De behöver värmelampa tills de är ca 12 veckro ;)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Dela detta:

* Inloggade just nu

92 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser