Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Stor kycklingkull  (läst 798 gånger)

ThereseIwe

• Medelpad
Stor kycklingkull
« skrivet: 18 jun-13 kl 22:08 »
Jag har en liten fråga...
Min höna har ruvat fram 15 kycklingar och de är två veckor nu. Är det vanligt att kullarna blir så stora??? Allt går bara bra med jättefamiljen...   :)
Tacksam för svar

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Stor kycklingkull
« Svar #1 skrivet: 19 jun-13 kl 06:40 »
15 kycklingar är ovanligt många, ca 10-12 ägg av den storlek hönan själv värper brukar man säga att hon kan ruva på. Så du har en ovanligt duktig ruvhöna  :-* :-*.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #2 skrivet: 19 jun-13 kl 08:35 »
Väldigt duktig mamma :) Var rädd om henne och de små !
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

ThereseIwe

• Medelpad
« Svar #3 skrivet: 19 jun-13 kl 13:09 »
Tack för svar!
Dessutom har hönan värpt alla ägg eftersom hon gick ensam med sin tupp...

Det ser ganska roligt ut när hon värmer de små! Ett gäng under varje vinge några på ryggen, ja ni förstår ju själva hur det ser ut...

Dela detta:

* Inloggade just nu

194 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser