Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Otryckta äggkartonger, någon annanstans än Högberga?  (läst 1889 gånger)

hursomhelst

• Småland
Ja, finns det andra ställen att få tag på ett par hundra äggkartonger förutom Högberga.
Att jag helst vill undvika att handla där är pga av att de har stängt nu denna veckan+nästa och att frakten är hutlöst dyr tycker jag.

Tips mottages gärna!

Krågedal

• Östergötland
SV: Otryckta äggkartonger, någon annanstans än Högberga?
« Svar #1 skrivet: 27 jun-13 kl 07:16 »
Det är nog så i de flesta fall när man vill köpa något är frakten dyrare än varan... Har sett äggkartonger på Granngården...
jag brukar när jag är vid återviningen ta beg äggkartonger... men jag behöver inte så många...
Har hund, katter, Kindahöns och Gotlandskaniner  (egen genbank)har två Tinkerhästar på "foder", dotter som är född 2006. Bor på landet i hyrt hus....

Alexn72

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 27 jun-13 kl 09:47 »
nu hjälper det iförsig inte dig nu men en ide är kanske att sätta "pant" på dem till stamkunderna

Sork

• TOBAK INTRESSERAD
    • Småland
    • Hasses TobaksfröOdling
« Svar #3 skrivet: 27 jun-13 kl 10:13 »
När jag hade höns så pratade jag med ett bageri som inte låg allt för långt ifrån.. Min styvfar passerade det till och från sitt jobb så att jag fick mina där ifrån + att några tog med sig sin förra kartong när de hämtade nya ägg..
- Inget ont som inte har något gott med sig. Eller var det tvärtom??

pricken

• Närke
    • Lanttantensbutik
« Svar #4 skrivet: 27 jun-13 kl 10:18 »
För mig funkar det bra att ber folk att returnera sina äggkartonger och så sprider jag lite på jobbet och annat att jag alltid tar emot tomma äggkartonger - med bra resultat.

Nina W

• Värmland
« Svar #5 skrivet: 27 jun-13 kl 12:18 »
Man kan ju trycka egna lappar att klistra på begagnade kartonger om man vill! Billigt och bra.

Dela detta:

* Inloggade just nu

169 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser