Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Näte till utebur för kineser?  (läst 826 gånger)

Allam

• I will never give up...
    • Södermanland
Näte till utebur för kineser?
« skrivet: 02 jul-13 kl 11:21 »
Jag ska göra en utebur för kinesiska dvärgvaktlar, vilket nät använder ni? Funkar murnät för vuxna individer? Jag antar att jag kanske får sätta på myggnät för ungarna...

Lägenhet i Stockholm för jobbets skull men drömboendet i torpet utanför Åtvidaberg - följ torparlivet på www.steinrud.com

sizz

• Uppland
SV: Näte till utebur för kineser?
« Svar #1 skrivet: 11 jul-13 kl 22:02 »
Jag sitter här med precis samma fråga...Någon som har koll?

Allam

• I will never give up...
    • Södermanland
SV: Nät till utebur för kineser?
« Svar #2 skrivet: 23 aug-13 kl 12:32 »
Ingen här svarade men jag kan berätta att jag och min sambo gjorde liksom stora ramar av trä och sen satte vi hönsnät på utsidan för rovdjur och sedan myggnät på rulle på insidan så att kineserna inte kommer ut. Sen "hängde" vi myggnät i taket inifrån så att det blev ett skydd ifall de skulle flyga rätt upp (vilket de ju gör) och överst la vi ramar med takplåt på vissa delar och hönsnät på andra så attd et finns både sol och regnskydd.
Jag hoppas att det går att förstå den där beskrivningen....

Sen inredde jag hela hagen med buskar, stenar, bark, rötter och allt möjligt annat så att de små har skydd lite överallt eftersom hagen är ca 4x4 meter. de trivdes och var ute dygnet runt hela juli och halva augusti.
Lägenhet i Stockholm för jobbets skull men drömboendet i torpet utanför Åtvidaberg - följ torparlivet på www.steinrud.com

Dela detta:

* Inloggade just nu

191 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser