Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vaktelnybörjare  (läst 1081 gånger)

tessg

• -
Vaktelnybörjare
« skrivet: 28 jul-13 kl 08:03 »
Hej, finns det någon bra hemsida eller bok om vaktlar som passar för en som mig som är helt ny på detta?

Här på denna tavlan verkar det såklart finnas mycket samlad kunskap, men det blir väldigt fragmenterat att läsa när man inte har någon bakgrundsbild.
Tacksam för svar!
Rödkullor och Fjällkor, Gotlandsfår, Nordsvensk häst, Hedemorahöns, Fransk Vädur och Svensk Päls kaniner, vaktlar, hund & katter.
Nästa projekt: skaffa grisar!

sunkan_85

• -
SV: Vaktelnybörjare
« Svar #1 skrivet: 28 jul-13 kl 17:22 »
Hej, finns det någon bra hemsida eller bok om vaktlar som passar för en som mig som är helt ny på detta?

Här på denna tavlan verkar det såklart finnas mycket samlad kunskap, men det blir väldigt fragmenterat att läsa när man inte har någon bakgrundsbild.
Tacksam för svar!

inte vad jag har hittat det finns väldigt lite info om vaktlar på svenska
det finns dock en del på engelska och med hjälp av google translator så förstår man ganska mycket av det ett tips bara jag brukar läsa på både svenska och engelska så brukar i alla fall jag få med allt

Vilkhyttan

• Östergötland
« Svar #2 skrivet: 28 jul-13 kl 21:33 »
www.gardenpatch.se är en bra sida på svenska :) sen finns en fb grupp med

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 28 jul-13 kl 23:03 »
Högberga säljer en engelsk bok, quail,past and present har jag för mig att den heter..
Rätt ok,något inriktad på industriell uppfödning dock.
Fjäderfän och kaniner

Dela detta:

* Inloggade just nu

179 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser