Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vaktelboende  (läst 936 gånger)

Höst

• Östergötland
Vaktelboende
« skrivet: 06 aug-13 kl 23:13 »
Jag är på väg att köpa vaktlar och ska bygga ett boende åt dem. Jag funderar på att bygga en bur som är smidig att flytta och där de kan bo året runt. Jag hoppas att vår första flock blir omkring 15 individer - hur stort ska jag bygga? Kan de bo oisolerat ute året om (i Östergötland) eller kan man ha dem i källaren (den är tyvärr ganska mörk) där det är frostfritt? Skulle man kunna ha dem i stallet över vintern?
Lantrasnörd som vill ha många djur. Nybörjarodlare som vill pröva och lära mycket.

www.davidssons.info

Höst

• Östergötland
SV: Vaktelboende
« Svar #1 skrivet: 13 aug-13 kl 21:26 »
Puttar upp min fråga...
Eller finns det någon bra bok eller hemsida där jag kan finna svar på många nybörjarfrågor?
Lantrasnörd som vill ha många djur. Nybörjarodlare som vill pröva och lära mycket.

www.davidssons.info

sunkan_85

• -
« Svar #2 skrivet: 13 aug-13 kl 23:04 »
Jag har 12 fåglar men snart är dom 9st och den isolerade delen är på ca 1.5 kvadrat dom verkar trivas men jag rycker det är lite litet ute delen är nog lika stor men den ska jag bygga om så den blir större.

De säger att vuxna djur tål - grader. Men man bör nog tänka på så inte vatten fryser i alla fall.

Om du läser lite hittar du nog svar jag har nog skrivit minst 2 snarlika svar ganska nyligen.

sunkan_85

• -
« Svar #3 skrivet: 13 aug-13 kl 23:06 »
Slit också hur gick det till skulle vara svar på vinter bonad

Dela detta:

* Inloggade just nu

190 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser