Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  HJÄLP!!!  (läst 945 gånger)

tottizen

• Västergötland
HJÄLP!!!
« skrivet: 09 aug-13 kl 16:46 »
HJÄÄÄÄLP!!!!!

min tyska jättescheck födde idag. när jag kom hem låg 3 utanför boet, 2 var döda:( en iskall, så den fick värma sig under min tröja. 15 min senare kollade jag, då hade en annan ramlat ut ur boet (boet är inte längst ner utan det är djupast i mitten av lådan. VAD ska jag göra??????
tack! :)

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: HJÄLP!!!
« Svar #1 skrivet: 09 aug-13 kl 17:00 »
Värm de som lever och lägg i boet,hoppas på att hon tar hand om dem, eller para om honan imon, det var en förstföderska eller? Ibland fattar de inte riktigt,.
Fjäderfän och kaniner

tottizen

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 09 aug-13 kl 17:07 »
ne, det är andra kullen :S

känns fuktigt i närheten av boet..... kiss eller födsel-saaker?

garttin80

« Svar #3 skrivet: 23 sep-13 kl 13:56 »
Samma elände här. Men har två systrar i stor bur.
Båda verkar ha fått ungar, i samma bo, eller så hjälps dom åt med en kull.
Allt verkade ok först, sen hittade jag en unge utanför. Värmde den, plopp tillbaka i boet.
Nästa dag, samma historia, fast en annan unge.
Då gick jag emot min egen princip att inte röra boet, gick igenom det, hittade fyra döda ungar som jag tog bort.
Lade allt till rätta.
Dagen efter, hade sex av tio ungar hamnat i ett nytt bo en halvmeter från dom andra, eller helt enkelt kommit ur boet och hamnat där tillsammans.
Jag lät dem vara.
Men nu efter ett par dagar kryper dom överallt. Två hittade jag döda. :’(
Hela tiden kryper dom ut!
Mammorna är förstagångsföräldrar.
Jag håller på att bli tokig!
Ska jag lägga dom i det bo dom föddes i?

tottizen

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 23 sep-13 kl 19:40 »
Jag har fått tipset att ALLTID kolla samma kväll om de fått på morgonen eller dagen efter om de fött sent, just för att de inte ska ligga där o ruttna. Också är det bra att veta om de e dödfödda eller om det är nåt fel ang mamman. Jag bullade upp boet så att det inte låg på toppen, samt tog ut lite kiss som var breve. men sedan så fixade mamman till boet o de 3 som var kvar är nu feta o fina=)

Dela detta:

* Inloggade just nu

303 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser