Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Strömavbrott, ett irriterande höstproblem  (läst 747 gånger)

Livia

• Ångermanland
Strömavbrott, ett irriterande höstproblem
« skrivet: 11 sep-13 kl 10:04 »
Kan jag ha en chans att äggen klarar sig? Någon som kan ge mej lite hopp?

I morse när jag vaknade var vi utan ström, upp som en tok, åkte med kläckaren till min bror, när jag startade den var temperaturen på 27 grader. Ringde till Eon som bekräftade att strömmen hade gått kl 06.00 och jag fick igång kläckaren 07.00 alltså 1 timme utan ström. Men fick även veta att strömmen varit borta mellan 03.30 och 05.40 alltså 2 timmar och 10 minuter och vet då inte hur kallt det hade blivit.

Har läst flera trådar här där det mest kritiska är syrebrist!! Jag har en King Suro med fläkt och automatisk vändning med hela luftintaget öppet.

Kan jag ha en chans att äggen klarar sig? Äggen har legat 7 dygn.

Alexn72

• Skåne
SV: Strömavbrott, ett irriterande höstproblem
« Svar #1 skrivet: 11 sep-13 kl 13:05 »
om 14 dagar får du svaret ;-)

Kyla brukar de klara väl

skogsbonne

• Värmland
« Svar #2 skrivet: 12 sep-13 kl 08:16 »
skaffa 2-3 stora batterier, en laddare och en converter så går kläckaren på batterierna så länge dom har ström i sig

Kanin-Eva

• Dalarna
« Svar #3 skrivet: 12 sep-13 kl 08:28 »
De klarar sig säkert.

Det var inte så lång tid utan värme och syrebrist tror jag absolut inte du behöver tänka på. Hönan är ju uppe och går när hon ruvar. Om det varit kallt lite längre kan det ta någon dag extra innan kläck. Så jag tror inte du behöver oroa dig.

Jag har varit med om samma sak med betydligt längre avbrott och de små kom som de skulle.
Lever min dröm på världens vackraste plats med min man, kaniner, hundar, höns och odlingar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

283 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser