Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  franks zoofor djurmarknad 2013  (läst 1577 gånger)

olga-britta

• Skåne
franks zoofor djurmarknad 2013
« skrivet: 22 sep-13 kl 10:13 »
Är det någon som kommer till franks 6/10-13  och har med sig fransk jätte vaktel, nån Plymouth rock höna, sabelpoot eller en creme Crest legbar tupp.

Kommer själv ha med lite av varje. bla en dv Sussex trio lj Columbia, sabelpoot, blomme, dv kockin ev något mer.
Kul om ni skriver om ni tänkt komma med något djur.

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
SV: franks zoofor djurmarknad 2013
« Svar #1 skrivet: 22 sep-13 kl 16:24 »
Ska dit och kolla bara och hämta 1 kläckare och förhoppningsvis 10 transportlådor och endel foderautomater

Kan ta med förbokade dvärg orpington hönor (tvärrandiga) och grönvärparhönor
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #2 skrivet: 24 sep-13 kl 20:29 »
Jag ska nog dit och kolla men kommer nog inte ta med några djur. Hinner nog inte greja med det. Får du inte tag i en CL tupp på annat håll så har jag ev en att sälja. Pma mig i så fall.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Emushka

• Try again. Fail again. Fail better.
    • Skåne
    • Fjädergårdens höns och lantrasdjur
« Svar #3 skrivet: 24 sep-13 kl 21:46 »
Jag har med några duvor (sydtysk munk och gammal holländsk kapucin), kycklingar (de flesta är blandning värphybrid/new hampshire) och eventuellt några kaninungar (gotlandsblandningar, bra köttkaniner).

Här finns en liten flock får, ett gäng höns, några kaniner och två bedårande minigrisar. En hund såklart (terrierblandning), tre stallkatter och en jädra massa ungar har vi också!

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
« Svar #4 skrivet: 03 okt-13 kl 09:28 »
Jag kommer ha med FFF silver ägg och en trio ungdjur av holländsk dvärg ( en tupp och två hönor -vita).

Vet ej om jag kommer ha plats att lasta in alla ungankorna som ska säljas ( myskankor). MEN jag bor ju bara ett stenkast bort ( Åsum, Sjöbo) så den som varit på Franks och är spekulant på myskankor, får gärna ta turen om min gård på hemvägen. / Är nog hemma igen senast vid ett tiden).

Hemma finns även tuppar av stor kochin ( svarta, en vit ungtupp) och stor sussex ( ljus colombia)om nån behöver en tupp. 150:-/st
Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

TouchOfRed

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 03 okt-13 kl 09:34 »
vi ska ev dit, kommer isf ha med oss brahma, unghönor födda 1 maj i år om någon är intresserad :)
Har 2 katter och föder upp guld svartbandad och guld blåbandad  stor Brahma.

Emushka

• Try again. Fail again. Fail better.
    • Skåne
    • Fjädergårdens höns och lantrasdjur
« Svar #6 skrivet: 03 okt-13 kl 11:33 »
Vi kommer att ha med duvor: ett ungt par gammal holländsk kapucin och eventuellt några ungduvor engelsk modena. Dessutom har vi blandiskycklingar, värpblandningar.

Kan ta med köttkaniner men bara förbokade. Har ett potentiellt avelspar från i somras, hanen är gotland/japansk kanin och honan är gotlands/fransk vädur. Ej besläktade.
Här finns en liten flock får, ett gäng höns, några kaniner och två bedårande minigrisar. En hund såklart (terrierblandning), tre stallkatter och en jädra massa ungar har vi också!

kaninohöns

• Skåne
« Svar #7 skrivet: 03 okt-13 kl 15:48 »
Kommer att ha med mig Stor kochin,Dvärg kochin o små djurs burar...
Är någon intresserad av ÄGG KLÄCKNINGS MASKIN kan jag ta med den också,hemma bygge  hel automatisk för 50-60höns ägg med fuktighets mätare o temp mätare..ca 1000kr.Hör av er annars tar jag inte med den dit...
Bor på Österlen,Skåne med fru o mina 3 killar, Har Stor kochin.Aurucana

AnGu

• Skåne
    • Annas lantliga liv - blogg
« Svar #8 skrivet: 04 okt-13 kl 12:48 »
Har två stycken dvärg wyandotter , ung hönor i färgen gul columbia med mig =)
Ett försvinningsrede
Vaktel äggskartonger
Glastuppar
Osv

Dela detta:

* Inloggade just nu

218 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser