Min egen erfarenhet av tuppar, är att oftast är det svårt att ha flera tuppar ihop på små utrymmen och när höns antalet är litet. :-XOftast går det lättare om tupparna har växt upp ihop och kommer in i gruppen samtidigt,

men det kan bli problem ändå

..Svårast är det att få in en tupp till, i er redan etablerad grupp med en tupp och några hönor, det brukar sällan sluta lyckligt

..Lättast är det att få in en ny tupp i en större besättning djur, i en grupp med redan MÅNGA tuppar OCH MÅNGA höns. I en sådan stor grupp, har djuren sällan koll på varandra och det är rörigt, så en tupp mer(eller höna) spelar ingen roll, om den flyttar in..Röran gör att de andra djuren inte orkar bry sig och det nya djuren accepteras och kommer in i gruppen smidigt och utan något större spektakel inträffar. Lugnet lägger sig lika snabbt igen, som inget har hänt..

Att Tuppar tar ihjäl varandra är ovanligt, tror aldrig jag varit med om det, fast jag både haft höns som jobb och har höns även som fritidssintresse/hobby ..MEN de kan skada varandra illa, särskilt fjäderfän tycker om, och siktar in sig på varandras ögon och kloaker. Och risken att de kan skada varandra illa i ögonlock tex är stor.