Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vaktelägg  (läst 1477 gånger)

Jonte76

• -
Vaktelägg
« skrivet: 07 dec-13 kl 22:13 »
Är det nån som vet hur länge vaktlarna är befruktade min hane dog igår :(   kan jag samla ägg en vecka o sen kläcka dom tro ? 

Xoot

• Gäst
SV: Vaktelägg
« Svar #1 skrivet: 07 dec-13 kl 22:23 »
Låter fullt möjligt. Om inget annat har du garanterat hälften befruktade. Ja om nu hannen gjorde ett bra jobb.
Tycker annars folk slänger vakteltuppar efter en numera?

Jonte76

• -
« Svar #2 skrivet: 07 dec-13 kl 22:32 »
 Jo är sant vakteltuppar finns överallt men dom här är ju mina du vet  ;)  men då ska jag testa nån vecka ändå då hönsen går ju bra 10 dagar men visste inte om det är samma hos vaktlarna :)

JennyRM

• Västmanland
« Svar #3 skrivet: 07 dec-13 kl 23:03 »
Förutsatt att vi pratar om japansk vaktel så har jag för mig att man bör vänta tre veckor med att samla ägg om man har bytt tupp och vill vara helt säker på vem som är pappa... Så att samla en vecka nu direkt borde ju gå bra... Kan ju vars lite dålig befruktning pga årstiden dock så ta i lite extra kanske... Lycka till!

Dela detta:

* Inloggade just nu

166 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser