Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Blödning under dräktighet på ung get  (läst 1724 gånger)

Nina K

• Skåne
Blödning under dräktighet på ung get
« skrivet: 22 feb-14 kl 17:46 »
Nu behöve jag lite råd igen. En av våra ung getter född feb 2013 som vi hoppas/tror är dräktig har lite blod som kommer baktill. Syns på svanstipp och pälsen på svansen. Har bläddra i sidorna i boken getter men hittar inget vettigt. Kan det vara kasstning på gång? Tror inte hon kastat då vi inte hittat foster. Räknat från brunsten så ska det bli sista veckan av April/första veckan Maj hon skulle killa. Hon är som vanligt, pigg, äter och dricker. Fin färg på hinnor, ingen feber.

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Blödning under dräktighet på ung get
« Svar #1 skrivet: 23 feb-14 kl 07:01 »
Av de böcker som vi brukar prata om här på forumet är nog Kalle Hammarbergs kompendium mera värt att bläddra i nu.  Jag TROR att de kan ha flytningar även under dräktighet, men du kan väl ringa din veterinär på häns telefontid och fråga om råd?  Hän kan i sin tur ringa Kalle för "vidareutbildning om getter".
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Nina K

• Skåne
SV: Blödning under dräktighet på ung get
« Svar #2 skrivet: 23 feb-14 kl 11:08 »
Fick tag på vår vet igår kväll och han tyckte vi skulle avakta då hon betedde sig som vanligt och inte verkade må dåligt för övrigt. Släppte ut dem strax efter 8 och såg inte ut som om hon hade blodig flytningar utan var torr. När jag kollade runt bland trådarna här inne så hitta jag den tråd om kompendiet du säker menar Trollmor. Gjorde en liten sökning och hitta att två bibliotek har den och en till bok (vetinte om det är samma) av Kalle Hammarberg. Ska höra med mitt bibliotek om det går att låna hem på måndag.

Dela detta:

* Inloggade just nu

110 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser