Det framkom ju i en annan tråd att Granngården kommit med en egen mineralbalja åt får.
Jag och en till skrev då i tråden att våra får ratar Granngårdens mineralbalja.
Var idag inne på lokala Granngården och kollade efter Fårfors mineralbalja (grön) då jag gett det innan till fåren och de ätit av den. Senast jag fick köpa nytt var Fårfors slut och Granngårdens egna stod på hyllorna, tänkte det är väl ungefär lika och tog två såna baljor.
Nu två månader senare står jag där med baljor som fåren inte alls rört. Så när jag var inne i butiken idag och köpte hundmat då tittade jag efter fårfors mineralbalja som sagt, fanns inte på hyllorna. Gick och frågade efter den.
Granngården kommer inte ta in Fårfors mineralbalja något mer, iallafall inte här. Berättade att mina får ratar deras och vägrar äta av den och att jag inte visste vad jag skulle göra nu eftersom fåren behöver mineraler och frågade om de inte kunde ta in Fårfors igen men NEJ. Hon hade aldrig hört talas om att fåren ratar Granngårdens mineralbaljor, jag skulle få komma in och lämna tillbaka de baljorna iallafall. Det är ju alltid något men vad sjutton ska jag göra för att få i fåren mineraler när granngården här slutat med fårfor och inte tänker ta in från dem mera?
Det framkom även under samtalet att Granngårdens mineralbaljor bestod av ett nytt recept. Ok.
Är det fler som har detta problemet med att fåren ratar Granngårdens mineraler och det inte finns andra alternativ att välja på?
Om det är fler som har får som inte vill äta Granngårdens kanske de bör få veta det?