Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  mina första getter! :)  (läst 1215 gånger)

Yoda

• Bohuslän
mina första getter! :)
« skrivet: 25 mar-14 kl 21:46 »
Jag fick hem mina två första getter igår, men nu har jag glömt vilket papper jag ska skicka in till JV.
jätte tacksam om någon kunde hjälpa mig!  ::)

Nina K

• Skåne
SV: mina första getter! :)
« Svar #1 skrivet: 26 mar-14 kl 00:09 »
Grattis till getterna. Länk nedan till blanketten för anmälan om du inte har SE-nr. http://webbutiken.jordbruksverket.se/sv/artiklar/anmalan-djurhallning.html

Blanketten förflyttning av får och getter.
http://webbutiken.jordbruksverket.se/sv/artiklar/jsb33.html

Båda fylls i om nu saknar SE nr. I det fall du inte har SE så skriver man dit person nr på andra blanketten.
Om du har nr så är förflyttning du ska fyll i.
« Senast ändrad: 26 mar-14 kl 00:17 av Nina K »

Yoda

• Bohuslän
« Svar #2 skrivet: 26 mar-14 kl 08:15 »
tack så hemska mycket!
SE nummer har jag så det var den andra jag letade efter.  :)

skräptanten

• Jane of all trades
  • Självhushållare på svennebanan-PRAO
    • Småland
« Svar #3 skrivet: 28 mar-14 kl 09:42 »
Förflyttningsrapporten kan du även göra på Jordbruksverkets hemsida om du har e-legitimation.
Transportdokumentet, som du förhoppningsvis fick av säljaren, ska du inte skicka till SJV utan behålla hemma. I minst 3 år :) !

Inte så betungande, sen räcker det att tala om för SJV hur många getter du har i december, men det kommer en blankett om det hem till dig.
Lycka till med dina nya getter!
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.

Dela detta:

* Inloggade just nu

177 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser