Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Killing med svansen mellan benen  (läst 1391 gånger)

cocosbusen

• Bohuslän
Killing med svansen mellan benen
« skrivet: 26 mar-14 kl 11:14 »

Hej hej

Har en liten killingpojk på ett par veckor som jag tycker är lite annorlunda idag mor vad han brukar. Egentligen är det inga stora skillnader, men han har svansen mellan benen liksom...sprungit runt har han, så han verkar inte "sjuk", men dock.

Min första tanke var förstoppning? Kan detta vara ett tecken på det?

Han ser fin ut i rumpan, men jag har inte sett honom bajsa mer än de första dagarna i livet. Å andra sidan är det ju inte så att man sitter i hagen 24/7 så han har ju haft hundratals tillfällen att göra ifrån sig utan min vetskap.

Vad är eran teori? Behöver jag bry mig om detta? Och - OM det är så att han blivit förstoppad, ska jag försöka få i honom olja då? Eller?

Tack på förhand :)

SussiloII

• Småland
SV: Killing med svansen mellan benen
« Svar #1 skrivet: 26 mar-14 kl 17:05 »
Killingar som får mammans mjölk blir sällan förstoppade. Kolla att det är fri passage i ändtarmsöppningen genom att försiktigt föra in en topspinne med rejält med vaselin på, då smörjs "utloppet." Smörj också analöppningen. Diar han sin mamma? Viftar han på svansen då som killingar gör när de diar? Då är iaf svansen antagligen inte skadad.

cocosbusen

• Bohuslän
« Svar #2 skrivet: 26 mar-14 kl 18:41 »
Killingar som får mammans mjölk blir sällan förstoppade. Kolla att det är fri passage i ändtarmsöppningen genom att försiktigt föra in en topspinne med rejält med vaselin på, då smörjs "utloppet." Smörj också analöppningen. Diar han sin mamma? Viftar han på svansen då som killingar gör när de diar? Då är iaf svansen antagligen inte skadad.

Hej och tack! Sett lite bajs nu på eftermiddagen, men ska ha fortsatt koll :)

Han diar, men jag vet inte riktigt om han får tillräckligt dock...men det är kanske en annan fråga :/  Gav honom lammnäring idag för första gången och han var väääldigt hungrig. Det kanske var det som var problemet? Att han var relativt tom och behövde mer för att det skulle komma något, vet inte :o

Börjat smaka lite hö har han, men bara några strån här och där. Och ja, han viftar på svansen när mamma kommer så jag tror inte han har någon skada.

Hoppas att min lilla oro inte var något att oroa sig för :)

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #3 skrivet: 27 mar-14 kl 21:16 »
Svansen mellan benen, det var en lång svans!  :o

En killing som får för lite mat brukar stå och kura.  Om du ger honom extra och symptomten försvinner, så har du nog hittat orsaken!  :D
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

cocosbusen

• Bohuslän
« Svar #4 skrivet: 28 mar-14 kl 13:04 »
Svansen mellan benen, det var en lång svans!  :o

En killing som får för lite mat brukar stå och kura.  Om du ger honom extra och symptomten försvinner, så har du nog hittat orsaken!  :D

Nu är han som vanligt igen :D

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #5 skrivet: 28 mar-14 kl 22:57 »
Med normal svanslängd?  ;)  :D
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

SussiloII

• Småland
« Svar #6 skrivet: 29 mar-14 kl 09:20 »
Men Trollmor då!  ;D ;D ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

169 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser