Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Förkylningar -kan de ligga latent?  (läst 683 gånger)

Nina W

• Värmland
Förkylningar -kan de ligga latent?
« skrivet: 24 apr-14 kl 14:54 »
Igår då jag kom hem gick jag direkt ut till hönsen och då hörde jag inget misstänkt. Då jag gick ut och matade förut så hörde jag en välbekant nysning, itch. Förkylning. Det är vackra gamla (5 år) Judith den här gången. Ända sedan jag skaffade mina första för snart tio år sedan så har jag råkat ut för förkylingar. Kan gå bra väldigt länge - någon gång i hela två år. Och så är det någon som börjar nysa. Först tog jag in den sjuka i transportburen och duttade med vitaminrik mat men det hjälpte inte ett dugg -dom bara dog ändå. Så läste jag här på alternativ att det funkade med vanligt nässpray, Nazin eller dyl, pga att det dom dör av är täta luftvägar. Nazin håller luftvägarna öppna och inom en vecka så är dom friska igen. Det är alltså aldrig någon epedemi så att hela gänget blir sjuka utan bara en åt gången med långa mellanrum. Men jag undrar, för andra som inte har bättre hönshållning råkar ändå inte ut för förkylingar!
Kan det vara så att jag har något förkylningsvirus liggande latent? Eller bakterier? 

Dela detta:

* Inloggade just nu

154 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser