Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sjuk kyckling botad  (läst 656 gånger)

gust1880

Sjuk kyckling botad
« skrivet: 29 jun-14 kl 17:48 »
Jag upptäckte för drygt en vecka sedan att en av de maskinkläckta kycklingarna inte såg pigg ut. Den hade dragit in näbben mot kroppen och såg ut att ha frossbrytningar. Jag tog in den i värmen (har värmelampa i "kycklingrummet") och tvångsmatade dem med vatten. Den hade tillgång till både mat och vatten men jag såg att den bara stod mot ena kanten i lådan under en handduk och inte rörde på sig. Efter någon dag började den äta men backade snabbt in i lådans kant, varför förstod jag inte. Efter ytterligare en dag såg den skapligt pigg ut så den fick gå tillbaka till sina kompisar i baracken (där jag har barnkammaren). Men den körde med backningstricket igen! Så efter ett dygn tog jag in den igen och tvingade i den vatten igen, nu med lite citronsaft i. Men det märktes på dess protester att den blev starkare o starkare för varje dag och började även att äta och dricka själv. Den fick vara inne någon extra dag innan jag flyttade de övriga kycklingarna till den större avdelningen och städade den mindre. Den förut sjuka kycklingen fick alltså vara själv få jag kunde se hur den betedde sig. Efter ett dygn fick den flytta över till de andra (som inte visat tecken på sjukdom alls) och nu går det bra. Den är lite mindre än de övriga men ser ut att trivas och må bra. En liten solskenshistoria!  :D

Smajsan

• -
SV: Sjuk kyckling botad
« Svar #1 skrivet: 30 jun-14 kl 10:56 »
Underbart att den lilla klarade sig  :)
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Dela detta:

* Inloggade just nu

236 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser