Hur gör ni andra med er/era baggar när betäckningssäsongen är klar? Jag har en vuxen bagge och två bagglamm som blir ett år i år och de går nu ihop med tackorna. Jag hade dem i tre olika betäckningsgrupper tidigare men, nu går de alltså ihop. Det går bra och de är snälla mot varandra och tackorna men, de äter ju upp all deras kraftfoder och är nu lite väl runda och glada. Innan betäckningen gick dessa tre herrar ihop och det hade ju varit bra om de kunde göra det igen. Det var bara det att de då rymde från sin hage och gav sig ut på friarstråt. Vi fick hämta dem i grannbyn.
![Embarrassed :-[](https://www.alternativ.nu/Smileys/classic/embarrassed.gif)
Efter det fick de stå i boxar i stallet istället. Så vad tror ni kommer de bara att sticka igen om de får gå tillsammans de tre i en egen hage. Eller är det kanske inte så starka drifter igång nu när betäckningssäsongen är slut sedan länge?
Ska jag kanske stänga in dem i en box direkt för att slippa hämta dem ute på byggden? Den aktuella hagen har fårstängsel med eltråd längst upp på två sidor, den tredje sidan består av tre eltrådar och den fjärde utgörs av en ladvägg.
Tanken är att de ska säljas (i alla fall två av dem) men, jag misstänker att marknaden för baggar är ganska sval just nu. Det känns lite tufft att slakta för det är fina pojkar. Det är gotlandsfår jag har.