Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hittade ETT rött kvalster, måste man sanera??  (läst 1117 gånger)

serasera

• Uppland
Hittade ETT rött kvalster, måste man sanera??
« skrivet: 20 jul-14 kl 10:08 »
Hittade en enda röd lus på min ena höna igår kväll. Har satt fällor och ska se hur mkt det verkar vara. Storstädade allt i maj, orkar inte göra det igen om det inte är nödvändigt då isåfall tänkte jag måla om allt och täta sprickor och strö ut lämpligt parasitdödande pulver. Ska jag vänta till det är fler djävlar eller är det bäst att utrota dem medan de är bara några stycken??

Alexn72

• Skåne
SV: Hittade ETT rött kvalster, måste man sanera??
« Svar #1 skrivet: 20 jul-14 kl 10:43 »
Med tanke på hur lätt det är att förebygga så hade jag börjat med http://www.alternativ.nu/index.php?topic=167316.0

kim827

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 13 aug-14 kl 18:51 »
Jag skrev på en annan sida om kvalster att jag bränner bort dom röda kvalstren som sitter på pinnarna och i springorna runt om med en minisvets. Gör detta varje morgon när hönsen gått ut. Efter några dagar märker man en markant skillnad. Värt att investera i en minisvets för en 100-lapp i st.f. dyra mediciner.

serasera

• Uppland
« Svar #3 skrivet: 16 aug-14 kl 07:42 »
Jädrar vad smart! Man bränner inte ner huset då? 😁

Alexn72

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 16 aug-14 kl 08:06 »
Jag skrev på en annan sida om kvalster att jag bränner bort dom röda kvalstren som sitter på pinnarna och i springorna runt om med en minisvets. Gör detta varje morgon när hönsen gått ut. Efter några dagar märker man en markant skillnad. Värt att investera i en minisvets för en 100-lapp i st.f. dyra mediciner.

Jag skulle inte förlita mig på detta som enda metod

Dela detta:

* Inloggade just nu

238 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser