Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Avskräckande med löss å loppor  (läst 730 gånger)

Nybörjare

• -
Avskräckande med löss å loppor
« skrivet: 20 jul-14 kl 15:48 »
Hejsan har under en tid funderat på att skaffa höns i mindre skala och det börjar närma sig nu känner jag. Men en sak som gör att jag tvekar är all läsning om löss och loppor. Verkar ju riktigt otäckt och otrevligt.

Kommer att ha hönsen i en gammal del av ett hus där jag ska städa undan och  göra rent, dem kommer kunna gå ut på cirka 2 kvm gräs. Vad är speciellt viktigt att tänka på om man vill slippa sjukdomar och loppor? Hur ofta ska man städa och byta hö etc? Bör man ha något speciellt material på golvet?

sonja på slätten

• Halland
SV: Avskräckande med löss å loppor
« Svar #1 skrivet: 20 jul-14 kl 16:34 »
Var bor du? Jag ger en allt omfattande lektion med demonstration  hos mina höns. Svarar på alla frågor och visar olika lösningar. För 250 kr.
Södra Halland.
Men en sak kan jag säga, 2 kvadratmeter gräs är en omöjlighet, blir jord på nolltid.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

sonja på slätten

• Halland
SV: Avskräckande med löss å loppor
« Svar #2 skrivet: 20 jul-14 kl 18:11 »
Anledningen till att jag svarar så här är, att ämnet är väldigt omfattande och inte kan avhandlas i några korta svar. Det låter kanske avskräckande, men det är i själva verket  mycket man kan göra förebyggande, och då är risken liten att man får omfattande problem.
Jag kan visa hur man förebygger mycket, och hur man upptäcker eventuella problem innan de blir stora.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Dela detta:

* Inloggade just nu

269 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser