Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nåt annat än ögoninflammation? Kyckling  (läst 1030 gånger)

saint206

• Småland
Nåt annat än ögoninflammation? Kyckling
« skrivet: 16 sep-14 kl 21:33 »
Har en liten kyckling som på dag två satt och illvrålade. När jag kollade hade den helt igenklistrade ögon, fullt av mat i kletet som hade stelnat..:/ tvättade rent, men efter en timme skrek den igen.. Nu har jag hållt på i tre dagar med ögonvattentvätt. Första två la jag fuciderm, men nu har jag bytt till en salva som man normalt sinlägger kor med. (VÄL beprövad metod som har funkat i många år på varierande djurslag) lite bättre är den väl, men fortfarande är ögonen inbakade i kört och mat minst två gånger om dagen.. Finns det något annat än just ögoninflammation som kan drabba kycklingar så? Tänkte på typ inåtväxande fjädrar eller nån missbildning? Blir inte riktigt klok på detta...:/
someday i hope you get the chance to live like you were dying..

Dela detta:

* Inloggade just nu

221 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser