Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mörka och små testiklar  (läst 1430 gånger)

Dentaku

• Dalarna
Mörka och små testiklar
« skrivet: 19 okt-14 kl 00:08 »
Jag slaktade två ungtuppar idag som föddes i våras. Den ena har på sistone blivit ivägjagad från flocken av vår tupp, så pass att jag sett till att han fått äta för sig själv utomhus. Den andra, en ulltupp, har dock fått äta tillsammans med hönorna med tuppens goda minne

Nu när jag tog ur dem så hade den ivägjagade tuppen normala testiklar men den accepterade tuppens testiklar var rätt små och nästan svarta, vilket kanske är en förklaring till varför gammeltuppen inte såg honom som något hot? Beteendemässigt har jag inte upplevt någon direkt skillnad mellan dem förutom att ulltuppen ända från kycklingåldern varit mer sällskaplig. Båda har galt och tuppat sig mot varandra, men ingen av dem har varit extrem. Jag har aldrig sett ulltuppen sätta på någon höna, den andra har bara gjort det någon enstaka gång.

Är det någon annan som har sett något liknande? I övrigt såg ulltuppen helt normal ut både på utsidan och insidan.
Hedemorahöns med genbank, korthårig collie och cornish rex

Dela detta:

* Inloggade just nu

237 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser