Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bajsig i rumpan  (läst 1638 gånger)

Skrockan

Bajsig i rumpan
« skrivet: 08 dec-14 kl 16:39 »
Hej jag har en höna som inte riktigt är frisk. Hon är hängig och bajsig i rumpan, bajset är vitt och kladdigt. Hennes fjädrar vid rumpan börjar glesna.Hon har diare och har svårt att bajsa och så droppar det som vatten när hon går.Hon har inte börjat värpa ägg och hon är lika gammal som våra andra hönor som har värpt ci 2 månader nu.Hon har varit så väldigt länge och jag har försökt ringa till distrikt veterinären och vanliga veterinären men dem tar ej emot höns så jag försöker här och ser om någon vet vad det är.

Lotta.R

• Uppland
SV: Bajsig i rumpan
« Svar #1 skrivet: 15 jan-15 kl 21:14 »
Det låter som en solklar äggledarinflammation, antibiotika från veterinären kan hjälpa eller om du har flagyl tillgängligt. Gör du inget går det illa. En del sköljer ur kloaken med sterilt vatten, men det hjälper nog inte.

Stormcrow

• Norrbotten
« Svar #2 skrivet: 15 jan-15 kl 21:47 »
Tyvärr har sådant en förmåga att återkomma, även om man lyckas bota. Hade det varit min höna hade jag troligen avlivat, dels för att det kan omöjligt vara bekvämt för hönan, och dels för att det ofta kommer tillbaka.

Väldigt tråkigt med såna inflammationer då de är svårbotade och lätt återkommande.

Svinotta

• Närke
« Svar #3 skrivet: 17 jan-15 kl 12:17 »
Håller med Stormcrow, avlivning är nog bästa medicinen :(

Skrockan

« Svar #4 skrivet: 20 jan-15 kl 19:43 »
Ja jag pratade med veterinär och de sa också att det bästa är avlivning. Det var det vi också tänkte men man vill ju kolla för säkerhets skull först.Så vi tog det jobbiga beslutet att ta bort henne men det var det bästa för henne och är man djurägare sätter man ju alltid djurets bästa före sitt eget. Det är ju alltid tråkigt att ta bort ett djur och hon var vår myshöna men men hon har det bra nu:)

Dela detta:

* Inloggade just nu

107 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser