Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Svullen kräva  (läst 963 gånger)

serasera

• Uppland
Svullen kräva
« skrivet: 12 mar-15 kl 21:32 »
Min fina höna som blir två år nu, har en svullen kräva. Stor som en tennisboll, mjuk, kluckar inte och känner inga frön. Låter lite hes och kröker på nacken och "rap-hickar" jag kräkte henne nyss, gick bara en gång och ut kom lite rinnande vitt, luktade lite surt. Vad är det?! Hur gör jag? Min fina Ingrid 😭 hon känns rätt smal under alla fjädrar, kan dom äta när dom har såhär??

sonja på slätten

• Halland
SV: Svullen kräva
« Svar #1 skrivet: 13 mar-15 kl 05:42 »
 Krävan eller något annat i matsmältningsapparaten fungerar inte som det ska,  och  krävan har blivit uttöjd. Det är dålig prognos för detta tillstånd och hönan mår inte bra.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

serasera

• Uppland
SV: Svullen kräva
« Svar #2 skrivet: 13 mar-15 kl 07:14 »
😪 ska se om hon kan äta och dricka nu, annars får jag ta bort henne. Tack för svaret!

Dela detta:

* Inloggade just nu

117 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser