Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Frontline?  (läst 990 gånger)

Dessan

Frontline?
« skrivet: 24 mar-15 kl 22:09 »
Har fått några små vita djur på mina höns mest under vingarna.. Har hört så mycket olika om frontline. Va tycker ni? Vill verkligen få bort de vidriga djuren. Om man använder det, hur länge ska man vänta innan man kan äta äggen igen då? Hoppas på svar..

sonja på slätten

• Halland
SV: Frontline?
« Svar #1 skrivet: 25 mar-15 kl 06:06 »
Frontline är inte avsett för livsmedelsproducerande djur, och någon karenstid har därför inte fastställts. Så svaret är väl att ingen vet. Men effekten av medlet är ju lång, flera veckor minst tror jag. Så giftet finns väl kvar lika länge.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Dessan

« Svar #2 skrivet: 25 mar-15 kl 07:21 »
Något annat bra tips som tar död på dem?? O var man köper.. Har hört att de går jätte fort, att de bara kommer krylla av dem om jag inget gör..😁

BELLAS LANTLIV

• Lever livet på landet med sambo, hund och höns.
    • Gästrikland
    • Bellas lantliv
« Svar #3 skrivet: 25 mar-15 kl 07:30 »
Pudra med Kiselgur. Finns att köpa på granngården och hästsportsaffärer. Det säljs som kosttillskott till hästar.
Det kväver kvalster, löss och andra småkryp. Men är ofarligt för höns och människor.

SofiaB

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 01 apr-15 kl 21:40 »
Varför skulle någon vilja hälla gift på hönor? Har hört att det skulle vara livstids karens för slakt om man nu hällde Frontline på höns.  Det är ett nervgift!

BELLAS LANTLIV

• Lever livet på landet med sambo, hund och höns.
    • Gästrikland
    • Bellas lantliv
« Svar #5 skrivet: 01 apr-15 kl 21:45 »
Om man någon gång haft ohyra på sina höns så vet man att man kan bli desperat. Det är frestande att använda gift för att bli av med odjuren. Det är hemskt att se hur de plågas av kryp. Än så länge har jag hållt mig till kiselgur. Men jag förstår de som använder Frontline.

Dela detta:

* Inloggade just nu

108 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser