Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Två høns med svullna ben.  (läst 671 gånger)

Nina W

• Värmland
Två høns med svullna ben.
« skrivet: 07 apr-15 kl 00:19 »
Jag har haft problem med kalkben, och de hær två hade det. Men det ær borta sedan længe och benen ær lena och fina men svullna. Dom två ær systrar, kanske ær dom kænsliga før samma sak. Nu har den ena blivit mindre aktiv æn førr. Hon ær inte mobbad men går o sætter sig før sig sjælv ibland. Drar slutsatsen att hon sækert har rejælt ont i benen och måste få sluta sina dagar snart om jag inte kan bota henne.

Nina W

• Värmland
SV: Två høns med svullna ben.
« Svar #1 skrivet: 11 apr-15 kl 23:55 »
Jag har läst på om hönssjukdomar och dragit slutsatsen att dom två syrrorna drabbats av ledgikt. Det förekommer bland Hedemorahöns och har en samband med Marek-smitta. och tyvärr finns marek i min besättning. Lite för mycket protein kan också inverka. Dom är ont och det finns ingen bot, så tyvärr väntar yxan... Jag som kände mig så rik nu då jag har hela åtta höns!

Dela detta:

* Inloggade just nu

111 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser