Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  väggfärg och golv  (läst 1362 gånger)

Lotta.R

• Uppland
väggfärg och golv
« skrivet: 28 apr-15 kl 14:17 »
Hej, har ett nytt hönshus på gång som byggs av ett bygggymnasium. Ska färdigställa insidan själv när det är klart och undrar om ni har några tips om väggfärg, golv etc? Kalkfärg fäste visst inte på träskivor så det kan jag tyvärr inte använda. Mao borde något som är dåligt för ohyra, men oskadligt för höns vara bra. Och någon lättrengjord yta på golvet.

Ser ut som ett litet torn och är 1.60X1.60 cm Tänkte måla det grönt eller rosa utvändigt.Försökte lägga in en bild men filen är för stor.

SagaDiza

Väggfärg och golv
« Svar #1 skrivet: 02 jun-15 kl 12:19 »
Jag har också ett hönshus i produktion och har samma fråga. Jag planerar att ha någon sorts plastmatta på golvet för att underlätta städningen men funderar på väggfärg.. En som passar i stall borde väl passa i ett hönshus?

Stormcrow

• Norrbotten
SV: väggfärg och golv
« Svar #2 skrivet: 02 jun-15 kl 19:52 »
Jag målade hönshuset invändigt med vit halvblank utomhusfärg, den man blandar med lacknafta, inte vattenblasket. När den torkat är den väldigt lätt att hålla ren, bara att torka av om man tycker det behövs.

Till golvet rekommenderas plastmatta eller liknande.

Nanja

• Östergötland
« Svar #3 skrivet: 21 jun-15 kl 16:43 »
Vad för slags plastmatta är det ni menar när ni säger plastmatta?
Ska själv bygga ett hönshus inom kort och sitter och letar passande material

Rubensgården

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 21 jun-15 kl 20:04 »
Vi har kalkmålat oljehärdad masonit. Spruta är nog bäst men även pensel gick. Lite flammigt men fyller funktionen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

164 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser