Tack för att du tar dej tid!
Bifogar en bild nedan på ett enkelt redskapsskjul från varuhuset Jula som jag helt enkelt undrar om hönskännare tror kan fungera som hem åt 3 hönor.
Mått; Höjd 1,64m Bredd 1,49m Djup 78cm
Visionen är;
~ Bygga en stabil, skyddande och säker grund av lecablock, rovdjursnät mm
~ Isolera väggar, tak & dörrar med glasfiberull el frigolit, vilket som passar bäst ur tex hygiensynpunkt mm
~ Klä insidan med oljad och motståndskraftig plyfa (alt billigare material som målas med många lager tålig plastfärg som enkelt kan sköljas av med vattenslang?)
~ Inreda ena halvan med två hyllplan i plyfa,
~ Översta hyllsektionerna förses med sittpinne hängandes i kedja från taket (kompostgaller och tidningspapper under) Bra med pinnen högt upp, varmare klimat där vintertid när värmen letar sej uppåt?
~ Mellersta hyllsektionen blir värpreden, tänker 3 st liggande hinkar av fyrkantig modell (för att maximera utrymmet. Kanske den sorten som finns att köpa på Ikea som sophink?)
~ Understa sektionen mat & vatten? Eller bör jag ha dessa hängandes i andra delen av skjulet?
~ Lucka till inhägnad uteplats (som förövrigt blir ganska rejäl i en intilliggande skogsdunge) hamnar i golvhöjd på ena kortsidan.
~ Ventilation högt upp på samma sida som luckan.
KAN DETTA FUNKA?
![Huh? ???](https://www.alternativ.nu/Smileys/classic/huh.gif)
Eller är det en glädjekalkyl?
Ge mej tips och synpunkter! ALLT emottages tacksamt!
På sikt har jag tänkt utveckla en gammal dröm om höns i större skala, men i dagsläget är barnen små och vardagens måsten så många, så många....