Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Distriktsveterinär Stockholm??  (läst 1196 gånger)

serasera

• Uppland
Distriktsveterinär Stockholm??
« skrivet: 12 jul-15 kl 08:32 »
Vart vänder man sig om man vill ha hjälp med sjuka höns i Stockholm?? Inte åker jag tunnelbana in till city med Agda när hon är sjuk (till albano). Någon med erfarenhet? Försökte ringa distriktsveterinärerna i Rimbo nyss men kom inte fram, och det känns ju lite konstigt att ringa om en sjuk höna??

Lotta.R

• Uppland
SV: Distriktsveterinär Stockholm??
« Svar #1 skrivet: 15 jul-15 kl 19:25 »
Roslagstull och Sigtuna är de som verkar veta mest om höns i stockholmsområdet, men tyvärr verkar de vara ett underprioriterat djur och kunskapen låg. Distriktarna som jag ringt verkar knappt intresserade av att åka ut och tar om det gör det runt 2000 bara för utryckningen.
Vad är det för fel på hönan? Många här vet mycket.

serasera

• Uppland
« Svar #2 skrivet: 18 jul-15 kl 19:55 »
Fick tag i en vet. i helgen som var jättebra! Kollade upp läkemedelsalternativ och ringde upp mig efter ett dygn. Det rör sig nog om äggledarinflammation. Hon ser bättre ut bak, att det inte rinner ut massa klegg ur kloaken men nu är hon mer loj och ser ut att rugga! Kan de rugga av sjukdom eller är det ruggningen som gör att hon verkar slö?? Tempen var 41,6, normalt bad jag förstår. Älskar min agda och vill inte att hon lider men vill inte ta till huggkubben förrän det är solklart.

finamazarina

• Uppland
« Svar #3 skrivet: 24 maj-16 kl 23:23 »
Vad använde du för veterinär ?
Vilken medicin skrev de ut ?
Var du tvungen att åka in med hönan ?

Dela detta:

* Inloggade just nu

51 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser