Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  odlingstunnel som hönshus  (läst 2572 gånger)

anni.gustafsson

• Närke
odlingstunnel som hönshus
« skrivet: 12 sep-15 kl 09:40 »
Hej!
Läste på Facebook om en tjej som hade sina höns i en odlingstunnel under vintern,då jag har stort trädgårdsland samt odlingsfanatiker verkar detta vara ett bra alternativ...
Är det möjligt?
Jag vill gärna ha höns ,men hinner inte bygga något innan vintern.
Vore då en odlingstunnel ett alternativ eller ska jag vänta tills jag byggt något?
Om tunneln är ett alternativ vore jag väldigt tacksam för byggtips/ritning.

Ha en underbar helg!!

Lena III

• Frihet är något att vara väldigt rädd om.
    • Södermanland
SV: odlingstunnel som hönshus
« Svar #1 skrivet: 12 sep-15 kl 09:54 »
Kan det vara denna blogg hjälpa? jag brukar gå in där och läsa bara för att man blir glad av sidan, inte för att jag ska ha några höns! http://bondjantan.blogspot.se/p/gladjehuset.html
Bekväma ja-sägare är inte lojala medarbetare när det börjar blåsa hårt.

karsan

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 12 sep-15 kl 09:57 »
Jag skulle tro att odlingstunnel blir lite väl kallt och med kondens på insidan på vintern. Alltså som ersättning för hönshus.  Däremot tror jag odlingstunneln blir en utmärkt vinterrastgård. Själv använder jag mitt växthus så.  Växthuset ligger bara någon meter från hönshuset och på vintern får hönorna gå dit som de vill. De gillar inte snö och fryst mark att sprätta i,  men i växthuset är det snöfritt, vindstilla och fryst bara en kort tid för det mesta. Jag slänger in en massa hö i växthuset för hönsen att sprätta i också.  Blir mindre kallt om fötterna.  De går dit även om det är -10 grader. roligare än i hönshuset som är varmare.

anni.gustafsson

• Närke
« Svar #3 skrivet: 12 sep-15 kl 10:17 »

Tack Lena...precis det jag letade efter!! :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

153 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser