Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Är watermaalse skägghöns känsligare för marek?  (läst 1299 gånger)

Chickenmo

• Västerbotten
Är watermaalse skägghöns känsligare för marek?
« skrivet: 19 okt-15 kl 11:36 »
Jag har förlorat mina 3 tuppar till marek och 2 av mina yngre hönor, tupparna och dom yngre hönorna var i olika ålder och äggen kommer från olika uppfödare.

Bland mina dv.kockiner är det bara 1 ungtupp som fått marek och dom två raserna bor i samma utrymme fast med nät emellan.

Jag har aldrig varit med om att så många fått marek, kan det vara så att dom inte är resistentavlade? Eller är dom belgiska skägghönsen känsligare mot marek?

sonja på slätten

• Halland
SV: Är watermaalse skägghöns känsligare för marek?
« Svar #1 skrivet: 20 okt-15 kl 09:06 »
Jag känner inte till rasen,  men såvitt jag vet är den helt ny för Sverige. Alltså nyligen importerad. I  en del andra länder vaccineras mot Marek,  alltså är de inte resistensavlade.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Dela detta:

* Inloggade just nu

101 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser