Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sjuka kycklingar "5 veckor gamla"  (läst 600 gånger)

vilma23

• Vilma Kollberg
    • Öland
    • Vilmas Hons
Sjuka kycklingar "5 veckor gamla"
« skrivet: 02 nov-15 kl 09:39 »
Hej! I slutet på Oktober fick jag en kull med 5 Dvärgkochin kycklingar. För några veckor sedan så var en av mina vuxna hönor förkyld. Nös och det lät som om hon var täppt i näsan/näbben. Nu dom senaste dagarna har jag märkt detta på en av kycklingarna. fyra av dom nös/nyser rätt ofta. Men en av dom har varit super trött. Så fort jag tagit upp den i handen så somnar den. Den sluter ögonen och somnar. Sedam hängde hon inte med sin mamma och syskonen när dom gick runt.

Men i morse när jag gick in i hönshuset så såg jag inte den kycklingen. Jag såg den ingenstans. Inte hos sin mamma och syskonen. INGENSTANS!

När jag väl hittade henne så var hon "död" :'(

Hon låg helt stel, stilla i ett rede.
Hon finns inte mer.

Vad ska jag göra!?
Jag vill ju inte att dom andra fyra ska bli lika dåliga och dö :-\

Skulle bli super glad för många svar och ideer!

/ Vilma Kollberg
Tel: 0728335535
Instagram: vilmas.hons_uppfodning
Mail: vilmas_hons@kollberggarden.sea
Föder upp Dvärgkochin och Silkes höns, säljer både höns/kycklingar och avels ägg. Bara att kontakta mig om du söker Dvärgkochin eller Silkes höns.
Mail: vilmas_hons@kollberggarden.se Tel: 0728335535

vilma23

• Vilma Kollberg
    • Öland
    • Vilmas Hons
SV: Sjuka kycklingar "5 veckor gamla"
« Svar #1 skrivet: 02 nov-15 kl 09:57 »
(skrev fel på mailen, det ska bara vara "se" i slutet).
Föder upp Dvärgkochin och Silkes höns, säljer både höns/kycklingar och avels ägg. Bara att kontakta mig om du söker Dvärgkochin eller Silkes höns.
Mail: vilmas_hons@kollberggarden.se Tel: 0728335535

Dela detta:

* Inloggade just nu

107 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser