Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skadad höna  (läst 681 gånger)

Emma1973

Skadad höna
« skrivet: 07 nov-15 kl 09:45 »
Har en höna som skadade sig för snart en vecka sedan. På morgonen så hittade vi henne fast i bajsgallret (har putsnät) och vet inte om hon suttit fast sen kvällen innan. Inga synliga skador men hon vill/kan inte stå på benen. Benen lägger sig bakåt eller under henne och hon håller ut vingen för balansens skull tror jag. När jag lyfter henne så sprattlar hon med båda benen och hon kan röra fötterna som vanligt. Äter och dricker bra. Hon är för övrigt lugn och verkar ok med att ligga i hennes favoritresemål. De andra 4 hönorna accepterar henne då hon har hög status i gruppen.borde jag ta bort henne eller kan jag avvakta och se om hon repar sig? Har bara haft höns i två månader drygt så är nybörjare. Tacksam för råd.

sonja på slätten

• Halland
SV: Skadad höna
« Svar #1 skrivet: 07 nov-15 kl 12:18 »
Det låter som om benen är allvarligt skadade, om de viker sig bakåt, och att det är  möjligt att de aldrig kan bli bra. Jag skulle säga, veterinärbesök eller avlivning.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Dela detta:

* Inloggade just nu

53 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser