Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Död höna  (läst 983 gånger)

Mijho

• Västergötland
Död höna
« skrivet: 28 feb-16 kl 07:58 »
I ca 10 dagar har äggproduktionen varit betydligt mindre i det ena hönshuset där Maranerna bor, jag har trott att det berott på att det blev kallare igen efter en tids varmare väder och de har verkat lite känsligare för flytt/temperaturväxlingar/stress än de andra hönsgrupperna. Foderåtgången har också varit något mindre inne hos dem. Idag låg en av Maran-hönorna död på golvet när jag skulle väcka dem så nu blir jag ju såklart orolig och lägger ihop "symptomen". Men när man börjar läsa om sjukdomar på höns är det inte så svårt att bli hysteriskt orolig och hitta på fler symptom. Hittar inga synliga fel på hönan förutom ett litet sår på ryggen där vingen börjar där hon dessutom är lite sliten i fjäderdräkten efter tuppen. Bör jag skicka in hönan för obuktion eller avvakta och se?

Permission

• Uppland
SV: Död höna
« Svar #1 skrivet: 28 feb-16 kl 12:11 »
Obduktion kan ju vara intressant, annars är det ju så att djur dör tyvär.

Dela detta:

* Inloggade just nu

56 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser