Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kalkfötter  (läst 1466 gånger)

almansss

• Småland
Kalkfötter
« skrivet: 10 mar-16 kl 15:20 »
Var lite osäker om det hör till detta ämnet men chansade

För ett tag sedan fick en av mina Hedemora kalk fötter och då googlade jag på hur man skulle få bort detta och läste jag att man kunde ha matolja eftersom att ohyra tydligen inte gillar det. Men problemet är att någon vecka kanske så var fjällen på fötterna borta. Då är ju min fråga om det är meningen att fjällen försvinner när ohyran är borta  och växer ut sedan efter ett tag eller är det något som har gått snett?

sonja på slätten

• Halland
SV: Kalkfötter
« Svar #1 skrivet: 10 mar-16 kl 17:16 »
De växer ut igen.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

almansss

• Småland
« Svar #2 skrivet: 10 mar-16 kl 17:35 »
Okej tack

vilma23

• Vilma Kollberg
    • Öland
    • Vilmas Hons
« Svar #3 skrivet: 13 mar-16 kl 18:37 »
Jag har hört att man ska ha häst salva! Men jag vet inte?
Föder upp Dvärgkochin och Silkes höns, säljer både höns/kycklingar och avels ägg. Bara att kontakta mig om du söker Dvärgkochin eller Silkes höns.
Mail: vilmas_hons@kollberggarden.se Tel: 0728335535

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #4 skrivet: 13 mar-16 kl 18:54 »
Man brukar kalla det "kalkben", inte "kalkfötter". Ibland kallas det även "benkvalster". Om du söker på kalkben eller benkvalster får du nog mycket mer info. Det finns många trådar om detta på forumet. :)
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

85 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser