Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Smal Höna / Foder?  (läst 1262 gånger)

Tezzeluren

• Halland
Smal Höna / Foder?
« skrivet: 11 apr-16 kl 09:52 »
Köpte för en vecka sen två hönor.
Den ena hade kalkben och upptäckte senare även mask i bajset.  :(
Nu har jag avmaskat dem och har då även upptäckt att ena är väldigt smal!!!!
Tänkte jag sätter henne i egen bur. Och ger henne en massa extra. För att se om jag kan få upp hullet på henne. Men vad är det bästa att ge?
Hon får värpfoder, havre, korn, vete och matrester just nu.

sonja på slätten

• Halland
SV: Smal Höna / Foder?
« Svar #1 skrivet: 11 apr-16 kl 12:44 »
Du borde ha inspekterat hönorna före köp, och framför allt borde inte säljaren ha sålt sådana djur. Det är inget fel på din utfodring, om hönan inte blir bättre snabbt är det något fel på henne.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Tezzeluren

• Halland
« Svar #2 skrivet: 11 apr-16 kl 18:18 »
Du borde ha inspekterat hönorna före köp, och framför allt borde inte säljaren ha sålt sådana djur. Det är inget fel på din utfodring, om hönan inte blir bättre snabbt är det något fel på henne.

Köpte dessa två på hönsmarknad för en vecka sen.  Eftersom ena har befjädrade ben var  det inte lätt att se att hon hade kalkben. Den andra såg fin ut. Och tyvärr är det ju inte lätt att gå och känna på dem direkt. Så hullet visste jag ju inte om.
Hade jag inte sett mask häromdagen hade jag nog inte märkt att hon var direkt smal.
Och nä, min utfodring är det inget fel på.
Det var inte frågan....
Frågan var om jag kan ge henne nåt extra för att få upp hullet fortare!?

sonja på slätten

• Halland
« Svar #3 skrivet: 12 apr-16 kl 08:38 »
Byt ut värpfodret mot Start eller Svenska Foders Maxi, som är ett gödfoder.  Minska  på spannmålen.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Permission

• Uppland
« Svar #4 skrivet: 12 apr-16 kl 13:45 »
Dessa hönsmarknader  ::)

Ta bort havre och korn.

ge vete, matrester och värpfodret.

sonja på slätten

• Halland
« Svar #5 skrivet: 12 apr-16 kl 14:48 »
Det är mer protein i Start och Maxi än i värpfoder.

Permission

• Uppland
« Svar #6 skrivet: 12 apr-16 kl 16:16 »
Ja, men det känns bajsnödigt tycker jag.

Dela detta:

* Inloggade just nu

87 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser