Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Glasfiberkoja.  (läst 1059 gånger)

Rubbermadebaby

• Dalarna
Glasfiberkoja.
« skrivet: 08 jul-16 kl 12:30 »

Finns det någon här som har erfarenhet av huggarkoja i glasfiber som hönshus? Är det något som skulle fungera?
På sommaren skulle det väl kanske inte vara några problem, jag tänker mest hur det skulle fungera på vintern..?

Tack på förhand!

Nordic Vargtand

• Hälsingland
SV: Glasfiberkoja.
« Svar #1 skrivet: 15 jul-16 kl 15:29 »
Jag tror att det skulle fungera om du hänger in en värmelampa (annars kan kammarna förfrysa vintertid), men de är dock inte särskilt värme ekonomiska då de som regel har ganska tunn isolering.
Слава Україні! Героям слава!

Förenklar man någonting för mycket så blir det till slut helt obegripligt.

Nikenik

• -
« Svar #2 skrivet: 16 jul-16 kl 14:41 »
Inte provat som hönshus, men dom flesta gamla husvagnar och manskapsbodar jag sett har alla haft fuktskador på insidan på grund av all frigolit, fukt och dålig ventilation.
Så räkna med lite arbete att riva ut och tvätta rent ifrån mögel.

Isoleringen är som sagt inget vidare i dem heller. Men borde vara ganska enkelt att dela av kojan så en liten del är isolerad där hönsen kan sitta och huttra på vintern under en värmelampa. :)

Nordic Vargtand

• Hälsingland
« Svar #3 skrivet: 17 jul-16 kl 00:03 »
Ja, allt trä som inte är fuktimpregnerat bör tas bort i allafall någon halvmeter upp om det går, eller i vart fall så att inte ändträ kan suga upp fukt från golvet, åtminstone i den del där fåglarna skall vara, då fukt annars vandrar från gödsel och matrester på golvet, kondens, mm. (Det gör det oavsett djurslag)

Som sagt är det bra om du kan förbereda för att hänga in en värmelampa om det krisar (jag behövde göra det när jag hade tuppar i en träkoja ute för länge sedan).

Слава Україні! Героям слава!

Förenklar man någonting för mycket så blir det till slut helt obegripligt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

139 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser