Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  AKUT!! Coccidios  (läst 1202 gånger)

Björnekulla Farm

• Skåne
AKUT!! Coccidios
« skrivet: 16 aug-16 kl 12:44 »
Hej!
Någon i nv Skåne, alternativt södra Halland som har en skvätt BAYCOX att sälja mig?
Har fått coccidios-symptom på ett gäng kycklingar och inte möjlighet att hämta ut en 700-krobors flaska just nu  :'(
Snälla, någon som vill hjälpa mig??  ???

Lillhönan

• Halland
SV: AKUT!! Coccidios
« Svar #1 skrivet: 16 aug-16 kl 15:06 »
Hej!

Bara ett tips:

jag fick också coccidios- symtom på mina kycklingar, blev livrädd att mina efterlängtade australorpkycklingar skulle dö för mig. Jag matade dem med vetekli blandat med filmjölk, hällde äppelcidervinäger + vitlöksklyfta i vattnet. Sedan beställde jag från Lantbutiken.se någon örtblandning på flaska mot coccidios ( hette coccidios-kur) som man skulle behandla med i 5 dagar sedan uppehåll i tre sedan 5 dagar igen. Alla har klarat sig! :)

Hoppas det går bra för dina.

Hälsningar Annette

Fembarnsmamma med man och liten gård.

hestbak

• Övriga världen
SV: AKUT!! Coccidios
« Svar #2 skrivet: 16 aug-16 kl 21:51 »
Nu har jag inte helt koll på mediciner i Sverige, men här där jag bor är Baycox receptbelagt, och får bara säljas av veterinär/apotek. Det är alltså olagligt att sälja mellan privatpersoner.

Dela detta:

* Inloggade just nu

43 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser