Har under en längre tid varit tillverkare av diverse trä hantverk. Då i början var det framför allt två ställen där jag kunde få mina alster sålda: Hemslöjden i Halmstad, Nordslöjd samt Hand & Form i Helsingborg. Nordslöjd var en firma som hade lägenheter i Göteborg, Stockholm och Malmö. I lägenheterna visades sådant som fans att köpa till butiker. Butikerna beställde, Beställningen skickades till tillverkaren, tillverkaren sände varorna till butiken, tillverkaren redovisade o betalde provison till Nordslöjd.
Var också med på kommunens konstrunda och med på lite utställningar.
Nu då jag sparkat i gång tillverkning igen är tiderna annorlunda. Hemslöjden (den mej närmast liggande) har lagt ner, Nordslöjd likaså. Hand o Form finns inte längre. Däremot Formare Gruppen i Malmö. Är där nu som gästmedlem. Det är dock en lång väg att åka.
Är det någon som vet om där finns någon grupp / förening som säljer hantverk? Gärna där medlemmar själva är producerande.
För mej känns det inte så bra att sälja genom nätet. Att visa o göra reklam för varor är ok. Men tycker att kunden ska se och själv kunna välja av de alster som finns till salu. Det är ju ofta unika föremål.