Jag gjorde en krans av vindruva grenar. Den torkar inne nu. Ser jag nåt snyggt så fotar jag lite diskret. Ja, om man är i en garden center typ.
Lummer är fint med. Undrar om inte det var fridlyst?
Jag har fått Järnek i huvudet. Svårt att hitta bara. Finns nästan bara "blå" järnek. Jag gillar de med vita eller gula kanter som fanns förr att köpa. De är ju tokiga i dem i England. Jag har en vanlig Järnek men de växer så sakta att jag vill klippa den ock göra krans av den. De heter väl Holly på Engelska. Det var någon Dansk firma som odlade järnek såg jag i datorn.
Dessutom är det bara honplantorna som ger röda bär.. Kanske någon speciell sort ger röda bär på hanplanta. Det är de där grenarna man ser i blomsteraffärer med röda bär som är järnek. Fast de pillar av bladen. Jag satte frön men minns inte vart krukan blev av. Ska kolla igen.
För övrigt kände jag mig pysslig ock kollade på
www.instructable.com Kollade på snowflake paper star. De blir rätt fina med vanligt enkelt vitt papper. Men man ska inte göra dem för stora. Tallrik stor är okey. Jag får se om jag hinner. De jag gjorde häromåret blev lite för stora.
Jag kollar på Claus Dalby Jul i datorn. Han är rätt kreativ. Men lite väl fjompiga grejer kanske.