Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Så enkelt  (läst 1321 gånger)

lillaloppan

Så enkelt
« skrivet: 22 maj-07 kl 13:05 »
De flesta har väl redan sått det mesta, men jag vill iaf dela med mig av ett bra tips jag fick häromdagen.

För att få jämna mellanrum mellan fröna och för att fröna ska gro snabbare kan man göra så att man först har fröna i blöt en tid före sådd och sedan kokar en puré på vatten och potatismjöl. Blanda fröna i purén och häll den i en ketchupflaska. Sen är det bara att spruta ut "ketchupen" i fåror i trädgårdslandet.

Speciellt bra då man sår väldigt små frön som lätt "försvinner" annars.

finfint

• störst av allt är kärleken
Re:Så enkelt
« Svar #1 skrivet: 22 maj-07 kl 13:27 »
vilket supertips! och vad kul det låter :D

Eulalia

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 23 maj-07 kl 13:36 »
haha jo roliga kommentarer lär det bli...... när tanterna på kolonilotten står där och undrar och funderar på vad man tror sig plantera ur ketchupflaskan..  ;D

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 23 maj-07 kl 13:53 »
haha jo roliga kommentarer lär det bli...... när tanterna på kolonilotten står där och undrar och funderar på vad man tror sig plantera ur ketchupflaskan..  ;D

Om du skulle få publik borde du verkligen ha med ett paket köttbullar. Inte säga ett ord, bara sätta köttbullar i raderna, mylla igen och vattna.

Eulalia

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 23 maj-07 kl 14:09 »
hah! ;D  ingen dålig ide, om inte annat så för att bryta isen och få/ge ett gott skratt..

Fast ingen is att tala om på min kolonilott, varenda tant som går förbi har goda och lite försynta råd att komma med :) Tack o lov, för jag känner mig rätt vilsen ibland..
Det är en sak att veta i teorin, en helt annan att få till det praktiska

Dela detta:

* Inloggade just nu

130 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser