Har 2st 30 liters vattenautomater, brukar borsta ur drickskålen och tömma ur varannan dag, töms och tvättas ungefär en gång i veckan.
Mat har jag 1st 10kgs automat så den räcker en vecka ungefär så fylls på vid behov
Sen har jag lite skålar fastsatta på gallret som jag fyller på med div sädesslag och majs lite då och då som extra godis
Har kutterspån på golvet, brukar rensa ut hela hönshuset och dammsuga 1gång i månaden, sen brukar jag toppa upp lite spån däremellan och rensa upp om de blir för skitigt, mina går in och ut som de vill så de blir inte lika mycket skit inne som när vi stängde in dem tidigt.
Någon gång då och då värmer jag upp hönshuset med kolgrillen för att ta död på div ohyra, hade problem med röda kvalster innan men de verkar vara väck nu efter ett intensivt arbete.
Brukar även ta högtryckstvätten och köra hela hönshuset invändigt i samband med uppvärmning, värmen underlättar upptorkningen.
Utegården är på ca 35 kvadrat och är under tak, 10cm sand och där byter jag sand 1 gång per år och så krattar jag bort all skit som blir när det börjar bli lite mycket, vanligtvis klarar de sig runt 14 dagar.
Mina går i hönsgården alla dagar och så släpper vi ut dem i en större utegård med staket runt på kvällarna.