Hej min cream legbar kyckling på ca. 5,5 veckor har verkat konstig de senaste två dagarna. I förrgår märkte jag att hon hade svårt att röra halsen/nacken och senare på kvällen fick hon ”anfall” där hon skakade på halsen och böjde in huvudet mellan benen. Hon liksom gjorde okontrollerbara ”kullerbyttor”. Vi lät henne sova natten i en kattbur med lite mat och vatten. (Vi tänkte avliva henne men då var klockan för sent.) När jag kom ut i morse låg hon på ryggen så jag lyfte upp henne och satte ner henne på golvet, hon hade då inga anfall eller någon låsning kvar. Hon drack och åt som vanligt under dagen och fick gå lite med de andra kycklingarna. Hon har inte varit så särskiljt pigg under tiden. Men när jag gick ut nu ikväll låg hon bara ner och reagerade inte på när jag kom in. Så jag lyfte ut henne på golvet och då var anfallen tillbaka.
Vad ska jag göra? Hon har ju har ju mått relativt bra idag men det var nu på kvällen som det förändrades.
Har kollat på om det kan vara mareks sjukdom men hon har inte balans problem förutom när hon får anfallen. Dessutom har hon verkat lite hängig. Även funderat på om det kan vara en tumör. Ingen av de andra kycklingarna har några symptom.
Tacksam för svar