Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Koreanskt Biträd  (läst 1082 gånger)

Znibban

• Skåne
Koreanskt Biträd
« skrivet: 25 aug-21 kl 10:07 »
Är på jakt efter ett Koreanskt Biträd Tetradium danielli, Det finns i Vellinge men det är så himla stort (högt) att man måste ha släp.
Vill helst köpa i en fysisk affär.
Vet någon vem som säljer dessa. Bina är galna i blommorna och den blommar aug/sept med mycket väldoftande blommor.

malarmaster

• Småland
SV: Koreanskt Biträd
« Svar #1 skrivet: 25 aug-21 kl 11:39 »
Vill du ta en tur så finns den hos Egners utanför Karlskrona.   www.egnersvaxter.se     ,280:- för en planta. Själv bor jag i fel växtzon,det är en typisk skåneväxt. (Zon l-ll )

Znibban

• Skåne
SV: Koreanskt Biträd
« Svar #2 skrivet: 27 aug-21 kl 08:16 »
Vill du ta en tur så finns den hos Egners utanför Karlskrona.   www.egnersvaxter.se     ,280:- för en planta. Själv bor jag i fel växtzon,det är en typisk skåneväxt. (Zon l-ll )

Tusen tack, har försökt Googla men bara hittat i Vellinge och de är flera meter höga med jättesmal stam, som verkar svår att klara mot vädermakterna.

Dt här forumet är fantastiskt!

Dela detta:

* Inloggade just nu

142 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser