Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vem äter humle, clematis och fjärilsbuske?  (läst 2920 gånger)

Sally

Vem äter humle, clematis och fjärilsbuske?
« skrivet: 13 jul-07 kl 22:57 »
Hej! Jag har fått konstiga angrepp både på clematis, humle och fjärilsbuske. De ser ut att ha blivit "pepprade" av ett hagelgevär...massor av små hål-helt perforerade. Vet att det finns nåt djur som gär på clematis (oftast småknoppar). Men vad går på alla dessa tre? Ser inga djur eller "lämningar". Nån som vet?

Sally
Går det...så går det!

Blomstertanten

• Gäst
Re:Vem äter humle, clematis och fjärilsbuske?
« Svar #1 skrivet: 15 jul-07 kl 11:54 »
Det kan kanske vara tvestjärtar  
De har gått hårt åt allt i mina pallkragar i år , de gör små hål i allt.
Annars kan det kanske vara sniglar och snäckor.

Verkar som det är ett riktigt snigel och tvestjärts år i år

Sally

Re:Vem äter humle, clematis och fjärilsbuske?
« Svar #2 skrivet: 15 jul-07 kl 19:31 »
Tack Blomstertanten! Det är säkert tvestjärtar då, för det har jag massor av i år. Sniglar har jag däremot inga (peppar, peppar). Då kanske det är tvestjärtar som tuggar på mina äppelträd också? Jag har nämligen funnit några där, men kunde väl aldrig tro att de skulle göra sån skada. Där ser man...

Sally
Går det...så går det!

Dela detta:

* Inloggade just nu

152 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser