Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  genmanipulerad-potatis-raps-i skåne  (läst 1425 gånger)

bushwomen

genmanipulerad-potatis-raps-i skåne
« skrivet: 29 jul-07 kl 03:03 »
jag såg på tv häromdagen,de berättade där att nån håller på att odla genmanipulerad potatis och ska börja med raps snart,jag tror att det e staten.ville bara säga det,och även havet på österlen e i stor fara p.g.a.föroreningar,det visades i dag på nyheterna.m.v.h.bushwomen

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
Re:genmanipulerad-potatis-raps-i skåne
« Svar #1 skrivet: 29 jul-07 kl 10:58 »
Svalöv weibulls började försöksodla genmodifierad raps (round-up ready från Monsanto tror jag) i skåne 2001. Vet inte hur utvecklingen har gått sen dess, men det finns väl inga garantier för att den raps de odlade då inte har spridit sig ut i naturen.

bushwomen

« Svar #2 skrivet: 29 jul-07 kl 12:48 »
hallå!!!menar du att redan för så länge sedan började de odla dessa äckelgrödor!!!ja det var det jag såg på kunskaps kanalen tror jag det heter,ja monsato!!!???men hur gick det med det, har dom lagt ner eller ska dom fortsätta!!!???ja herre gud tänk om det har spridit sej i naturen!!!???skåne blir det iaf inte för min del å inte i närheten heller.tack för att du berättade,viktig info tycker jag.ha det fortsatt bra,m.v.h.bushwomen

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #3 skrivet: 29 jul-07 kl 15:20 »

bushwomen

« Svar #4 skrivet: 29 jul-07 kl 18:57 »
ÅÅÅHHH TACK SOSHILA!!!!!!!jag visste inte detta,gud va gräsligt!!!!!jag har anmält mej till greenpeace för nyhetsbrev,ska även anmäla mej till att hjälpa dom ideelt.tänk att folk inte fattar att vi har bara "EN JORD"!!!!!va ledsen jag blir.det nämndes i rapporten nåt om"EKOLOGISKA LANBRUKS" nånting,dit ska jag vända mej å fråga hur jag kan hitta en bit jord som e nära de ekologiska bönderna,bäst att hålla ihop nära varandra,så tänker jag!!!!!ha det bra,hälsar bushwomen

Rosten

• Närke
« Svar #5 skrivet: 03 aug-07 kl 21:54 »
Om man vill protestera mot saker som genmanipulerat och liknade saker så skicka mail till företagen som håller på med det och dom som köper in sakerna. Berätta att du är en vanlig kund och att du nu kommer att vägra köpa deras produkter i framtiden. Alla företag är beroende av bra rykten och glada kunder. Även en liten person kan få stora företag i gungning. ;)
Skriv på olika forum vad du gjort och uppmana folk att göra samma sak. Om flera personer skriver i princip samma sak så börjar snart media att intressera sig för det och då börjar hjulen att rulla. ;)

Jag var förut med i ett byalag där vi skickade listor till varandra om vilka saker som vi ville ändra på. (mest till politiker) Vi fick behålla skolan som dom redan hade beslutat att den skulle lägga ner. Byn fick en helt ny lekplats då vi började ifrågasätta varför våra skattepengar gick till att smycka staden medan vi på landet inte fick något tillbaka.
Vi fick en hyffsad cykelväg in till staden då man ville profilera sig som en cykelstad. Då vi hotade med att fixa ett stort reportage om hur den  stora cykelstaden "glömde" bort cykelvägarna som inte syndes.
Våran by fick massor av förbättringar. Byarna runt om kring fick inget. Då dom inte hade någon som förde deras talan.

Weija

« Svar #6 skrivet: 11 okt-07 kl 22:04 »
Gmo! Regeringen bestämde att odlingen av GM-grödor är okej fr.o.m augusti i år 2007.
"Spridningen av GM-utsäde är en realitet och omöjliggör inom några år all ekologisk odling i sverige". Det är helt enkelt hemskt.
Kolla www.smabrukaren.se de kämpade hårt mot GMO

Dela detta:

* Inloggade just nu

150 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser