Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  nu har vi bestämt oss !  (läst 1195 gånger)

mor på landet

nu har vi bestämt oss !
« skrivet: 05 sep-07 kl 07:05 »
I helgen bär det av för att hämta hem våra! två getabockar. Efter att ha funderat o funderat. Mycket hjälp har vi fått av alla dessa bra sidor. De är ett halvår gamla bröder..Vänner tycker vi nog är smått galna, men något ska  man ju ha att pyssla med, hoppas vår hund blir lika glad. En blandras som är pigg och glad, förutom nu när grannes hund löper.Han ylar mest som en varg och håller på att gå åt. Men om några dagar har det gått över, vi har varit med förr. Några bra tips ? för nyhemkomna bockar.

PycklingMamma

• Simma inte motströms, åk motorbåt!!!
    • Småland
Re:nu har vi bestämt oss !
« Svar #1 skrivet: 06 sep-07 kl 10:11 »
Grattis till dina getingar!!
Ska ni ha dom att avla på??
Om inte, KASTRERA dom. De luktar ju inte hallon direkt! Kostar inte många kronor, runt 200:-!
Lycka till, PycklingMamma
Det var en gång två älgar som va ute å flög, då sa den ena älgen till den andra:

- Du har en bulle i ögat!!!  Den andra svarar:  - VA? Jag hör inte vad du säger för ja har en bulle i ögat!!!

mor på landet

« Svar #2 skrivet: 06 sep-07 kl 18:11 »
Om inte, KASTRERA dom. De luktar ju inte hallon direkt! Kostar inte många kronor, runt 200:-!

jag vet inte , det är så många som har sagt att de helst avstår ifrån att kastrera dem ,
sägs att de lätt blire "olyckliga" som kastrerade  o vill hellre vara bockar,
men det med lukten oroar oss också

Eldens Väktare

• -
« Svar #3 skrivet: 06 sep-07 kl 18:24 »

PycklingMamma... här satt alltså jag och trodde de skulle ha GETINGAR!!! Hade ju aldrig hört talas om att man kunde ha sådana som husdjur.... även om dom frekvent är runt husen.... att sedan kastrera dess små verkade för mig helt ogörligt *s* dagens skratt åt mig själv....... "Getingar".....

"- The true sign of intelligence is not knowledge but imagination -" Albert Einstein

Torptomten

• Ljuset lyser i mörkret ...
    • -
« Svar #4 skrivet: 06 sep-07 kl 19:39 »
Viisst luktar bockarna en del men mest under brunsten på hösten.
Mina katter luktar, hunden oxå liksom kaninerna men även paranta damer kan stinka, i allmenhet av sk parfym.
Pröva en vinter och se vad Ni själva tycker, innan Ni rusar i väg med bröderna Bock till vetrinären!
Djurägare, medmänniska på landsbygden och en liten del av den oändliga Skapelsen.

Motto: Ora et Labora!

Margit

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 06 sep-07 kl 20:56 »
PycklingMamma... här satt alltså jag och trodde de skulle ha GETINGAR!!! Hade ju aldrig hört talas om att man kunde ha sådana som husdjur.... även om dom frekvent är runt husen.... att sedan kastrera dess små verkade för mig helt ogörligt *s* dagens skratt åt mig själv....... "Getingar".....

;D ;D ;D Dagens skönaste skratt för mig med! Fick själv fundera en stund...(jag som avskyr getingar)  :)

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #6 skrivet: 07 sep-07 kl 01:40 »
Blir lite nyfiken bara. Vart hittar man veterinärer som ens tittar åt en get för 200:-? Klinikavgift 130:-, rese ersättning (?), och ingreppet ca: 900:- var det beskedet länsveterinären gav mig vid en förfrågan.

Jag undrar hur många det är i landet som använder elastrator i smyg jag. Kanske är det jag som är misstänksam, men nog är det lite skumt med alla bortskänkesdjur där man kostat på en kastration.

Dela detta:

* Inloggade just nu

166 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser