Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  "viftar på svansen"  (läst 4065 gånger)

mor på landet

"viftar på svansen"
« skrivet: 21 sep-07 kl 19:39 »
Vet någon i vilka sinnesstämningar getterna "viftar" på svansen.?  Katter gör det ju när de är irriterade, hundar när de är glada, men getterna då? Har inte riktigt fått pejl på detta ännu. ::)

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
Re:"viftar på svansen"
« Svar #1 skrivet: 21 sep-07 kl 23:06 »
Tanterna viftar glatt åt bocken vid brunst. Och killingarna viftar när dom ska få mjölk. Och alla viftar när dom ska få havre. Och bocken viftar när han vill bli kliad. Här hemma har jag tolkat det som en glad förväntan i alla fall. Men det ligger säkert mer i det än vad vi människor har förstånd till.

mor på landet

Re:"viftar på svansen"
« Svar #2 skrivet: 22 sep-07 kl 08:51 »
aha, det var när jag höll på att lägga upp hö åt dom efter att jag tagit in dom för natten, som jag kom att tänka på att dom viftar på svansen. Kanske mer hungriga då?

Amamfa

• Västergötland
SV: "viftar på svansen"
« Svar #3 skrivet: 22 jan-10 kl 18:27 »
Mina getter viftar på svansen och bräker jättehögt när jag kommer till hagen. Sen kommer de dundrande fram till grinden och tigger klapp  :)  De viftar ofta på svansen när vi ska ut och gå eller leka  ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

139 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser