Okej, vad skönt det är att kunna få tips från er här! Det är inte sån info som man får från alla böcker och hemsidor man läst. Tycker det känns bättre att få veta saker från folk som verkligen har får och som vet. Även om smaken är olika är det ändå kul att höra allas åsikter och sen skapa sin egen uppfattning. Så tack för att du vill dela med dig av dina åsikter Rosa!

Kanske fler som har någon åsikt om Oxford? Eller kan ni tipsa mig om någon annan kombination som skulle vara bra vad gäller päls och slaktvikten?
Kanske finull/gotlandsfår? Jag vet ju inte hur resultaten på olika blandningar blir men vad man tänker är väl att kobinera bra egenskaper hos olika raser för att få lamm med båda deras bra egenskaper. Te.x vill jag veta vilka får jag kan ha om jag vill ha bra slaktvikter utan stor risk för att de blir för mycket fett på dem. Vill ha lätta lamningar och fin päls.
Låter som en drömfårras, men jag fattar ju att det alltid finns något negativt med varje ras men ni kan väl skriva vilken ras ni föredrar och varför och vilka blandningar ni kan tänka er blir bra!